Druk offsetowy czy cyfrowy – który rodzaj druku wybrać?

druk cyfrowy

Obecnie, największą popularnością wśród klientów, cieszą się: druk cyfrowy i offsetowy. Nie ma się zresztą co dziwić, zwłaszcza jeżeli wziąć pod uwagę, że rozwiązania te charakteryzują się najwyższą jakością i precyzją oraz – co szczególnie istotne – łatwą dostępnością. Który druk jest lepszy: offsetowy czy cyfrowy? Czym różnią się pomiędzy sobą te dwa rozwiązania? Na te pytania postaraliśmy się odpowiedzieć w treści dzisiejszego artykułu. Zapraszamy do uważnej lektury.

Druk offsetowy – zalety i wady

Mówiąc o zaletach druku offsetowego nie sposób nie wspomnieć o jego stosunkowo niskiej cenie – zwłaszcza w przypadku dużych nakładów drukarskich. Ta technika opiera się na przenoszeniu druku – z aluminiowej matrycy – na papier. Druk offsetowy dzielimy na:

  • druk offsetowy zwojowy – wykorzystywany przede wszystkim przy tzw. masowych nakładach drukarskich, jak np.: wydruk gazet czy magazynów;
  • druk offsetowy arkuszowy – stosowany w przypadku pozostałych rodzajów druku, jak np. ulotek czy plakatów.

Warto również zaznaczyć, że przygotowanie dobrej jakości druku offsetowego wymaga sporej ilości czasu – o wiele większej niż ma to miejsce w przypadku druku cyfrowego. Dodatkowo, ta technika drukarska daje szerokie możliwości obrazowania kolorami, co w bezpośrednim stopniu przekłada się na wysoką jakość otrzymywanych elementów. Oczywiście, tak jak wszystko, tak i druk offsetowy ma swoje wady. Do największych zaliczyć należy m.in. wysoką cenę.

Druk cyfrowy

Druk cyfrowy cieszy się obecnie największą popularnością. Jest on najpowszechniejszą techniką drukarską, z którą możemy się spotkać w większości drukarni – zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. Do jego olbrzymich zalet zaliczyć należy to, że projekt do wydruku możemy dostarczyć na dowolnym nośniku: płycie CD, pendrivie lub czymkolwiek innym, co akurat mamy pod ręką. Za tym rozwiązaniem przemawia również niska cena i to, że przy jego wykorzystaniu opłacalne jest drukowanie nawet niewielkich nakładów.