Podpowiadamy, jak zaprojektować ulotkę reklamową

Ulotki reklamowe

Ulotki są obecnie jedną z najchętniej wykorzystywanych form reklamy. Nie ma się zresztą co dziwić, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę, że pozwalają na stosunkowo łatwe dotarcie do dużej grupy docelowej i – co szczególnie istotne – są tanie. Zanim jednak ulotka trafi do rąk potencjalnego odbiorcy, trzeba ją wydrukować, a jeszcze wcześniej – zaprojektować. Jakie elementy powinna zawierać, aby być atrakcyjną dla klientów? Na to pytanie postaraliśmy się odpowiedzieć w treści dzisiejszego artykułu. Zapraszamy do lektury.

Określ grupę docelową

Pomimo, że określenie grupy docelowej jest oczywistością, to jednak często zdarza się, że przedsiębiorcy bagatelizują ten krok lub całkowicie go pomijają. Jest to wielki błąd, ponieważ nie da się sprzedać czegoś, co dedykowane jest „wszystkim”. Określenie grupy docelowej pozwoli na rozmyślne zaplanowanie ulotki. Sprawi, że bez większego problemu, dobrane zostaną odpowiednie środki przekazu, jak np. kolory, czcionka, treści czy chociażby zdjęcia – a przecież to te elementy, jako pierwsze oddziałują na mózg potencjalnego odbiorcy i decydują, czy treść zostanie przez niego zapamiętana i przyswojona, czy też nie.

Odpowiedni układ

Oczywiście, równie ważny jest układ ulotki. Dobra reklama to taka, która jest klarowna i zawiera wszystkie, niezbędne dla klienta, informacje. Mając to na uwadze, warto zadbać, aby na ulotce znalazły się logo i nazwa firmy. Najlepiej umieścić je w centralnej części projektu – w ten sposób będą widoczne i wpłyną na rozpoznawalność marki. Należy także określić, czego ulotka dotyczy, najlepiej poprzez czytelne wypunktowanie reklamowanych produktów i usług. Niemniej istotna jest również argumentacja, której celem jest zachęcenie do skorzystania z oferty.

Druk ulotki

Ostatni etap to drukowanie ulotki. Warto w tym przypadku zdać się na doświadczone zakłady poligraficzne, które posiadają doświadczenie w realizacji takich projektów. Tylko w ten sposób możemy mieć pewność, że końcowy produkt spełni wszystkie nasze oczekiwania i przyniesie określone efekty.